Beställning arbetsgivarintyg
Här kan du beställa ett arbetsgivarintyg. Arbetsgivarintyget visar arbetstid och inkomst de senaste tolv månaderna eller för begärd period. Intyget behöver du bland annat för din A-kassa vid anmälan av arbetslöshet.
Vi hanterar normalt sett din beställning inom 14 dagar. Är du timanställd och begär ett intyg för innevarande månad kommer vi hantera din beställning i slutet av efterföljande månad efter löneutbetalningen. Orsaken till det är att du som timanställd får lön i efterskott. Du behöver inte göra en ny beställning av arbetsgivarintyg, vi hanterar din beställning så snart som möjligt när dina arbetade timmar är registrerade och lön har betalats ut.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 6 månader
Sparas endast för hantering av ändamålet.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/utfora-arenden/lamna-ett-klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@sundsvall.se
Kontakt
Kontakta Servicecenter Lön och Pension
lonochpension@sundsvall.se
060-19 26 00