Synpunkt och klagomål på färdtjänst, riksfärdtjänst och anropsstyrd kollektivtrafik

LÄS MER

Välkommen till Synpunkt och klagomål på kollektivtrafik

Klicka på ”Starta e-tjänst” för att lämna din synpunkt eller ditt klagomål.

Viktigt att veta 

Din synpunkt eller ditt klagomål registreras hos oss och blir en offentlig handling. Det betyder att alla kan be att få läsa den.

Om din synpunkt eller ditt klagomål skulle innehålla känslig information kan vi sekretessbelägga den. Men vi rekommenderar dig att undvika att skriva känslig information i ärendet.

Du kan också välja att skicka in din synpunkt anonymt.

Så här tar vi hand om din synpunkt/klagomål

När du skickar en synpunkt eller ditt klagomål till oss, ser vi till att den kommer till rätt person – någon som arbetar med just det du har synpunkter/klagomål på. Den personen ger dig ett svar inom sju arbetsdagar.

Med din hjälp kan vi som jobbar i kommunen bli bättre på det vi gör.

Alla förslag kan inte bli verklighet. Kommunen styrs av olika lagar och bestämmelser, och vi har också begränsat med pengar. Men mycket kan vi bli bättre på – och därför är alla förslag och synpunkter viktiga för oss. Vi använder synpunkterna som underlag när vi planerar vår verksamhet för framtiden.

Andra sätt att lämna synpunkter och klagomål

Om du inte vill använda webben för att lämna din synpunkt kan du ringa eller skriva till oss i stället.

Telefon: 060-19 10 00
E-post: sundsvalls.kommun@sundsvall.se
Postadress: Sundsvalls kommun, 851 85 Sundsvall

Följande behövs för e-tjänsten

  • e-post eller telefonnummer

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa