Komplettering av ärende hos bygglovavdelningen
Den här tjänsten kräver inloggningVälj den här e-tjänsten du om du vill skicka in kompletterande handlingar i ett befintligt ärende om lov, anmälan, förhandsbesked eller strandskyddsdispens.
För att kunna komplettera ett ärende via den här e-tjänsten behöver du vara sökande/byggherre, ombud, kontaktperson eller kontrollansvarig i det aktuella ärendet.
Inloggning med e-legitimation
Du behöver e-legitimera dig med BankID, Freja eID eller eIDAS för att kunna logga in och använda e-tjänsten. Om du inte har eller kan legitimera dig med e-legitimation kan du skicka ett mail till bygglovavdelningen.
Företrädare för företag loggar in med sin egen e-legitimation
Som företrädare för företaget så använder du din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten, exempelvis Mobilt BankID.
Hämta företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta företagsuppgifter från Bolagsverket, Statistikmyndigheten SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt. Läs mer om företagsuppgifter: Så här hämtas dina företagsuppgifter (bolagsverket.se).
Den här tjänsten stödjer digitala fullmakter
Visste du att du som företagare kan dela ut en digital fullmakt till någon som hjälper dig? Dela ut en digital fullmakt via webbsidan Mina ombud (minaombud.se).
Telefon 060-19 13 11 vardagar mellan kl. 08-17
Skicka ett mail till bygglovavdelningen
Mer information om kontaktuppgifter finns på avdelningens kontaktsida på Sundsvall.se
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Indirekt behandlas IP-nummer. Dessa används ej för att identifiera personer utan samlas endast in på grund av tekniska krav.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 3 månader
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se där du också kan läsa mer om dina rättigheter. Telefon: 08-657 61 00. E-post: imy@imy.se. Postadress: Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm.
Personuppgiftsansvarig
Stadsbyggnadsnämnden
stadsbyggnadsnamnden@sundsvall.se