Ansökan om återbetalning parkeringsavgift
Den här tjänsten kräver inloggningE-tjänsten ska användas när man har genomfört ett köp i en av våra parkeringsautomater, men att det av någon anledning blivit ett tekniskt fel.
Man ska även innan man använder tjänsten kontrollera att det faktiskt har dragits pengar från det konto som användes vid köptillfället. Beskriv händelseförloppet vid den misslyckade transaktionen samt vilket belopp man anser ska återbetalas
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Indirekt behandlas IP-nummer. Dessa används ej för att identifiera personer utan samlas endast in på grund av tekniska krav.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Ärendet diarieförs och avslutas efter 1 år.
Övriga upplysningar
Reklamationer avser endast tekniska fel, inte outnyttjad parkeringstid eller handhavande fel från bilisten.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se där du också kan läsa mer om dina rättigheter. Telefon: 08-657 61 00. E-post: imy@imy.se. Postadress: Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm.
Personuppgiftsansvarig
Staddsbyggnadsnämnden
stadsbyggnadsnamnden@sundsvall.se
Gatuavdelningen
gatuavdelningen@sundsvall.se