Beställ dokument
Beställ ett dokument:
- via e-post. Det är kostnadsfritt (men tyvärr kan vi inte skicka det som tillgänglighetsanpassad pdf).
- som utskrift. Om det är fler än 50 sidor tillkommer en avgift på minst 100 kronor, enligt beslut i kommunfullmäktige 2016.
Observera att du måste ange diarienummer för det dokument du vill beställa.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Indirekt behandlas IP-nummer. Dessa används ej för att identifiera personer utan samlas endast in på grund av tekniska krav.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- 2 månader
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se där du också kan läsa mer om dina rättigheter. Telefon: 08-657 61 00. E-post: imy@imy.se. Postadress: Integritetsskyddsmyndigheten, Box 8114, 104 20 Stockholm.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen i Sundsvalls kommun
kommunstyrelsen@sundsvall.se