Tillfällig beställning av lunch för högstadieelever
Tillfällig e-tjänst den 11/1 06:00-15:00 för hämtning av mat onsdagen den 13/1.
Denna e-tjänst är enbart till för dig som elev på Sundsvalls högstadium, det kommunala högstadiet i Sundsvalls kommun, medan skolorna delvis bedrivs på distans på grund av Coronaviruset.
När hämtar jag min mat?
Onsdag den 13/1 mellan 11-14.30 hämtar du dina lådor på ditt valda upphämtningsställe för onsdag, torsdag och fredag.
Hur beställer jag fortsättningsvis?
För kommande vecka beställer du i e-tjänsten: https://e-tjanster.sundsvall.se/lunchbestallninggymnasietochhogstadiet
Du beställer lunch en gång per vecka för kommande vecka. Du beställer mellan måndag morgon klockan 8.00 och senast onsdag klockan 12.00 och hämtar maten veckan som kommer.
Din beställning är för en vecka i taget. Du kan välja mellan dagens eller dagens vegetariska.
Har du behov av specialkost och har anmält det sedan tidigare har du också möjlighet att få det.
Var kan jag hämta min lunch?
Du väljer i e-tjänsten var du hämtar dina matlådor, vid angivet köks lastkaj.
För att minska kontakten med de elever som går på skolan ska du inte gå in i skolans lokaler eller matsal.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Mobilnummer
- IP-nummer
Hantering av personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (EU 2016/679) Från och med den 25 maj 2018 gäller dataskyddsförordningen (EU 2016/679) i samtliga Eus medlemsstater. Personuppgifterna i ansökan behandlas från och med den 25 maj 2018 i enlighet med dataskyddsförordningen. Den rättsliga grunden för behandling är allmänt intresse. Informationen lagras och bearbetas i register med hjälp av IT för administrativa ändamål. Du har rätt att begära utdrag och rättelser. Personuppgiftsansvarig är Barn- och utbildningsnämnden, Sundsvalls kommun, 851 85 Sundsvall. Dataskyddsombudet når du via kommunens växel 060-19 10 00. Fram till den 25 maj 2018 gäller personuppgiftslagen, för mer information se www.sundsvall.se.
Laglig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 månader
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@sundsvall.se
Frågor om e-tjänsten
Ellen Löfgren Idh
ellen.lofgren.idh@sundsvall.se
Fråga om inloggning
Om du loggar in så kan vi förifylla dina kontaktuppgifter.
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggning