Klagomål, incidenter och synpunkt på färdtjänst

Färdtjänst – Synpunkter och Klagomål

För att lämna en synpunkt eller ett klagomål, klicka på "Starta e-tjänst". Du behöver ha följande information:
•    Ditt telefonnummer och/eller
•    Din e-postadress
Om du har svårt att använda e-tjänsten kan du få hjälp av Kontakt Sundsvall. Du kan ringa dem på 060-19 10 00.

Så här hanterar vi din synpunkt eller klagomål:

När du skickar din synpunkt eller klagomål ser vi till att det går till rätt person som kan hantera frågan. Du får svar inom sju arbetsdagar. 
Med din hjälp kan vi som jobbar i kommunen bli bättre på det vi gör.

Synpunkt eller klagomål registreras som offentlig handling men inte dina personuppgifter

Din synpunkt eller klagomål registreras och blir en offentlig handling, vilket betyder att andra kan läsa om synpunkten. Däremot framgår inte vem du är som lämnat synpunkten. Du kan också välja att skicka in din synpunkt anonymt om du inte vill ha återkoppling i ditt ärende.

Övriga synpunkter, ris eller ros, om färdtjänst

Om ditt ärende handlar om kommunens regler för färdtjänst, eller andra synpunkter, som inte gäller bokning eller genomförda resor, kan du höra av dig till Kontakt Sundsvall.

Följande behövs för e-tjänsten

  • e-post eller telefonnummer

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa